Er du litt som meg..som utsetter til senere ?

Denne flotte boken Aktivitetsavpassing, – for en bedre hverdag med ME, er nemlig ikke dum

For vet du hva den kan gjør? Den kan skape utrolig god stemning i heimen, og jeg må ikke glemme munterhet, som ikke må forveksles med munntørrhet, for det er noe helt annet.

Min form var som en fin veksling mellom laber bris og frisk bris, er du nordlening  vet du at det kan være utrolig stor forskjell på disse to !! Uansett det ble min kjære mann som fikk glede av å starte å lese på denne mursteinen av en bok (akkurat slik jeg liker bøker, jeg har lært at tynne bøker ikke har plass til å ha noe godt innhold ) Som den flinke ME syke var jeg på vei å ta min lille hvil for dagen.

Jeg krøp under dyna, og kjente hvor utrolig deilig det var å kjenne den varmen som kom ut av varmeteppet mitt, ikke minst det å få strekke ut kroppen før jeg kroet meg sammen. Alt var fryd og gamme, helt til det kom rare lyder fra stuen, det lignet mistenkelig på rå latter… Jeg fikk ikke det til å stemme, siden han skulle sitte å lese i en murstein av en bok, som burde ha fått han til å sove! Hvor morsom kunne den boken lizzom være??

Jeg er jo mer en gjennomsnittlig nysgjerrig, jeg bare måtte stå opp for å se hva det var som foregikk. (dette er mange ganger grunnen til at min hviling ikke er så effektiv som den burde være, ingen som tar hensyn til min nysgjerrighet)

Da jeg kom inn i stuen, så  min mann, bestevenn og kjæreste på meg med et veldig troskyldig blikk.

image

Litt som dette bilde over her, bare enda litt mer som jeg vet jeg har gjort noe galt, men prøver å skjule det så godt som overhode mulig.

Siden jeg stod der som et stort spørsmålstegn, jeg vil anta, at jeg stod der som et levende spørsmålstegn ?? Han min kjæreste skatt prøvde å ta seg sammen, samtidig som han skulle på en hørbar og forståelig måte forklare meg hvorfor han lo.

Han hadde store problemer med å slutte å le..Han kunne bare så alt for godt se for seg meg, følge tipsene i denne boken. Så jeg sier det jenter, tenk dere nøye om før dere gifter dere… Jeg har vel ikke noe problem med å følge oppskrifter, legge ting i fra meg når jeg er oppslukt(som når du 2 år etter alle andre får øynene opp for SKAM, wow for en serie)

Jeg går å hviler når jeg skal. Jeg er blitt super flink til å lytte til kroppen og kjenne igjen symptomene mine, ser liksom ikke problemet, kjenner irritasjonen begynner å vokse.. Min kjære nikker og er så enig i det jeg sier, så jeg bare kaster ut armene mens jeg sier jaaa, der ser du, du er jo til å med enig, så hva er det du sikter til ???

Min kjære borrer øynene sine i mine , det er så fastlåst at jeg faktisk nesten kan se hva han tenker..Å det jeg ser er hva er rett svar her nå, litt som når du spør din kjære om sminken er bra, eller klærne sitter bra…

Han tar sats og sier med myk stemme, pus (det sier han bare når han skal være ekstra snill, så jeg er på vakt) men er du flink til å lytte til signalene du får ? De som etter en god stund omtrent skriker så høyt til deg at til å med jeg kan høre dem, GÅ Å HVIL NÅ.

Hallo lizzom, jeg kjenner jeg blir fornærmet, selvfølge er jeg det,  jeg skal bare….

Klemm Jojjan

PS

Jeg skriver først mine blogg poster i en bok, så hviler jeg litt, før jeg gjør noe annet, for så litt hvil igjen, før jeg skriver denne posten.

Selvfølgelig skriver jeg ikke rett inn i bloggen, for jeg er veldig klar over alle de gode rådene jeg da bryter. Som å høre på musikk, skrive på et tastatur, se på en pc og tenke samtidig. Eventuelt svare på tlf, samtidig som jeg fortsetter med skrivingen, jeg er fullstendig klar over at slik multitaskingen er med på å tappe batteriene mine tomme, jeg er jo ikke helt dum heller, jeg ser jo hvordan det går når jeg gjør det med tlf min. Tror ikke min kjære blir blid om jeg kommer etter 2 mnd å sier at jeg må få meg enda en ny tlf, for batteriet ikke er så godt allikevel.

Jeg er blitt så flink at jeg faktisk klapper meg selv på skuldra for dagens innsats med gode hvilepauser innimellom slagene, og på vei opp trappa nå skal jeg klappe meg selv på skuldra. Godt jobba jojja, du er helste god du.

Jeg kan nå gå å legge meg å hvile med et fornøyd smil om munnen

resize-img

xoxo

Dette innlegget ble publisert i Hverdag, ME og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Er du litt som meg..som utsetter til senere ?

  1. Linn Sjåfjell sier:

    😄 hahaha magisk lesing! Hihihi!

    • jojja sier:

      vel, ingen skal iallefall si at jeg ikke er grundig, jeg skal lese hvert kapittel så godt at jeg kan det frem og tilbake uten att. Iallefall så lenge det holder Kapittel 3 unna for en stund. 😛

  2. Helga Elin Pettersen sier:

    Digger humoren, selvironien og deg! Du er rå, og jeg gleder meg til å følge deg videre på ferden! ( og pga hvile så forventer jeg at det blir en stund til jeg finner et nytt innlegg! Klem ❤

    • jojja sier:

      Helga, du kjenner jo meg, hvor flink er jeg til å følge regler.. og når jeg våkner opp mitt på natta.. Hva skal en finne på lizzom ??

  3. Stig Are Andreassen sier:

    Ikke bare skråblikk, men ett blikk så fraværende som mulig er…. For en tid siden fikk vi ei kjøttrullpresse med navn Aktivitetsavpassning… Innrettningen har noe sånt som 294 sider, og blandt andre kalles det gjerne for en bok. Denne virker til å være limt igjen allerede etter side 14👍🏻 Og da sparer en jo både tid å krefter med å pløye seg igjennom den, og det er jo faktisk det denne boken skulle handle om, og da har den jo gjort nytten allerede… ikke så gale att det ikke er godt for noe iaffall. Jeg var på en måte den heldige som klarte å komme meg igjennom så pass att jeg skjønte poenget med den. Jeg vet, og selv om vi aldri vil få noen innrømmelse av det! Att Jojja hadde kommet litt lengre enn det hun sier her.. Så for meg att hun skulle komme opp med en plan om avpassning, og hvile som hadde fått en bjørns vinterdvale til å virke som en middels middagslur… Men da jeg tok fatt! Skjønte jeg egentlig ganske så fort hvorfor boken lå godt usynlig for den som skulle trenge den mest. I mellomtiden er Jojja i gang med å bryte regel 1,2,og 3😊 Så for en god periode til ! Får vi vel bruke den til det den egner seg mest til.. kjøttrullpresse

    • jojja sier:

      Jeg bare sier det, hva skal man med fiender, når man har en Stig Are ?
      Jeg har vært flink å gjøre som du sa, og det å ta steg for steg, så når jeg gjør ting veldig rolig, som å lese innholdsfortegnelse og hvordan bruke denne boken skikkelig nøye og legge opp en plan, så er det å galt nå ? Nå nei du, jeg tar dette virkelig virkelig rolig.. dessuten liker jeg å sette meg inn i ting skikkelig før jeg deler..

      Kjøttrullpresse, du vet ikke engang hvordan vi lager det, og jeg er ganske sikker på at du ikke liker det engang !
      Jeg kan ikke bryte noen regler jeg ikke kjenner til.. Sånn er det med den saken 😀

Legg igjen en kommentar

